onsdag 9 april 2014

Det här med teal

Har jag ondgjort mig över färgen teal förut? Det har jag säkert. Blågrönt är ett så otroligt vitt begrepp, titta bara på de här två.

Nubar - Stylish Peacock
Stylish Peacock är ett lack som jag skulle klassa som teal, alltså grönblått. Men det drar mer åt gråblått på den här bilden. Lättarbetat och välpigmenterat, ett lager hade räckt om jag varit mer stadig på handen. Nu fick det bli två.

Nubar - Mystique
Jag hade önskat mig att Mystique var lite blåare i tonen än det är. Nu känns det rätt grönt, i alla fall i verkligheten. Om det hade varit blåare så hade det matchat karaktären Mystique från X-men bättre... Det är lite skirare än påfågeln, men täcker bra på två lager.

Stylish Peacock, Mystique
Ser ni vad jag menar? Två lack som är klassade som teal, men som är väldigt olika. Visserligen snygga båda två, och de matchar rätt bra, men Mystique är helt klart mycket grönare, medan Stylish Peacock är blåare och gråare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar