tisdag 21 juli 2015

Glitterdags

Jag hade två glitterlack från piCture pOlish oanvända i min låda, så kan vi ju inte ha det...


piCture pOlish - Paradise
Först ut är Paradise, som är ett lack med en svagt blå bas med blått och lila glitter i. Jag använde tre lager, och det går fortfarande att se nagellinjen i vissa vinklar. Så vill man vara på den säkra sidan bör man nog ha något annat lack under. Jag stör mig inte på hur det ser ut nu, och gillar verkligen färgkombinationen.


piCture pOlish - Peacock
Peacock är ett mörkare och mer kompakt lack. Det är också tre lager, och här får jag hålla upp nageln mot en lampa om jag ska kunna se nagellinjen. Det är mörkare och mer blått än jag trodde att det skulle vara, när jag såg det i flaskan så såg jag mer av det gröna glittret än jag gör på nageln. Här är basen svagt lila, med glitter i grönt, lila, blått och silver. Inte dumt alls, men inte riktigt vad jag förväntade mig.

Paradise, Peacock
En suddig bild, jag vet. Men jag skriver ju inte den här bloggen för att vinna priser och få många följare, utan för att dokumentera för mig själv vilka lack jag testat och vad jag tyckte om dem. Så bilden duger för ändamålet. Man ser i alla fall tydligt de lila glitterpartiklarna i Paradise, och hur blålila Peacock ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar