lördag 6 augusti 2016

Jeanslack

Isadora släppte under våren en kollektion som de kallar för Jeanious, som ska ser ut och kännas som jeans, typ. Jag har bara köpt ett av lacker ur kollektionen, och jösses vad jag har svurit över det!

Isadora - Flared
OK, det är inte bara lackets fel. Första gången jag försökte använda det hade jag ont om tid och tänkte "eh, det är ett matt lack, de torkar fort". Det visade sig att det inte torkade tillräckligt fort... Det krävdes tre lager för att bli heltäckande och jämnt, och då ökar torktiden. Jag hade inte tid att vänta, så jag sabbade typ alla naglarna. Det slutade med att jag tog bort det och stressade iväg för att hinna till en avtalad tid med en vän.

Nästa gång hade jag gott om tid på mig, Men satt vid datorn och tänkte i min enfald att jag skulle kunna skriva lite blogginlägg medan lacket torkade, utan att sabba. För man skriver ju inte med naglarna, utan med fingertopparna....

Det gick faktiskt nästan. Det var bara en nagel som jag sabbade totalt.

Så nu när lacket faktiskt är på så får jag erkänna att jag gillar det. Det är en jättetrevlig färg, och det har ett fint skimmer i sig också, Det torkar som sagt matt, och det gillar jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar