tisdag 8 november 2016

Purple rain istället för vit snö?

I helgen hade jag något så otroligt ovanligt som en helt obokad helg. Jag sov länge, läste böcker, kollade på film, slappade i soffan, och plockade hemma. Och jag målade naglarna i lugn och ro. SMHI hade hotat/lovat ymnigt snöfall, men det blev rätt lugnt på den fronten.

Boulevard de Beauté - Purple Cone
Det här läckert lila lacket var lite svårt. Efter ett lager såg det ut som skrutt, rent ut sagt. Men det andra lagret fyllde och jämnade ut ytan mycket bättre än jag hade hoppats på. Så två lager blev det.


China Glaze - Marry a Millionaire
Inte nöjd med bara ett snyggt lila lack så letade jag fram ett glitterlack också. Jag använde ett lager Marry a Millionaire över det lila. Jag har inte bestämt mig för om jag gillar det än. Det är rätt trevligt blingigt, men det har string-glitter i sig... De är så korta bitar att det inte egentligen syns, men där de sticker upp/ut över nagelkanten är de vassa.

Purple Cone, Marry a Millionaire
Det blev hur som helst en trevlig avslutning på helgen, att i lugn och ro fixa naglarna. Efter det och en god natts sömn till verkade inte veckan så hemsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar