tisdag 14 mars 2017

Sammanträffanden

Jag brukar ju roas av hur väl namn på lack passar ihop, även om jag inte har planerat det så. Jag fick en bunt lack från min syster nu i helgen.Och plockade ut två av dem att använda utan att fundera på vad de hette. Det är ju färgen man väljer, inte namnen.

H&M - Just a Fling
Jag har filat ner naglarna rejält korta igen. Så nu räckte det med två lager av Just a Fling, det kan vara så att det behövs tre om man har lite längre naglar. Snygg lila med lite skimmer i.

H&M - Mad About You
Samma sak här, på längre naglar skulle man troligen vilja använda tre lager av Mad About You, men på mina korta räcker det med två. Läcker blålila grund med skimmer och diskret holo. Mycket nöjd.

Just a Fling, Mad About You
Det är en rätt tydlig accent. Jag funderar nu på om jag kanske hellre hade haft Just a Fling som accent. Inte för att det här är dåligt alls, men balansen kanske hade blivit bättre om det var omvänt.

Så varför roade mig de här namnen just nu? En mycket god vän övertalade mig under förra veckan att ta kontakt med en total främling som bor på andra sidan landet. Det var en hyfsat vansinnig idé, men jag har sedan dess roat mig med att messa lite med den här främlingen, och överväger seriöst att planera ett besök. Just a fling, Ingen är "mad about", men ändå. Roande namn att använda just precis nu.

EDIT: På något magiskt vis lyckades jag publicera det här i det förflutna. Det skrevs den 18:e mars, men ser ut att vara publicerat den 14:E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar