fredag 3 december 2010

Vinter! Snö! Harry Potter!

Det har verkligen blivit vinter på kort tid nu. -19 sa bilen en kväll när jag skulle åka hem. Och en morgon när jag kom ut såg den ut så här:

Det ser lite kallt ut.
 Det hade visserligen drivit lite, så den här sidan hade ett mycket tjockare täcke än andra sidan. Men ändå. Som tur är har det blivit en plats ledig i garaget, så från och med 1:a januari slipper jag sopa och skrapa innan jag kommer iväg till jobbet!

Naglarna då? Jodå, de växer och frodas. Jag tar troget bilder, men de blir inte alltid så bra nu i vintermörkret. För en vecka sen hade jag dock ett riktigt tema, Harry Potter. Jag och sambon gick nämligen och såg senaste filmen.

Depend - 19
Vera Valente - 34
Vera Valente med accent av Depend
Det lite ljusare lacket luktade otroligt otäckt. Till och med på morgonen efter luktade det så illa att jag själv kände det. Inte att rekommendera alltså. Men så hittade jag det i en lite småmystisk affär till ett lågt pris också. Men snyggt är det! Dependlacket blev jag också mycket nöjd med.

Men hur är det Harry Potter? Jo, efter att ha haft bara rött under torsdagen så piffade jag till mig lite till fredagen, med guld! Så det blev Gryffindors färger. (Eller Ironmans, som sambon påpekade).

Isadora - Sparkling Gold


Vera Valente med accent av Isadora

Nice, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar