söndag 20 februari 2011

Progress

Snabb uppdatering. Jag har nu passerat mitt första "riktiga" delmål vad gäller viktnedgång. Jag har gått ner 25% av den planerade vikten. En fjärdedel. Go me!

Men nu tillbaka till ämnet. Naglar. Jag roade mig med att sortera min Helmer idag. Inte helt oväntat har jag flest lack från Depend, OPI och China Glaze. Så här kommer en gammal bild på ett OPI-lack

OPI - Gargantuan Green Grape

Jag gillade verkligen det här lacket i somras. Och kommer säkert gilla det nu i sommar också. :-)
I somras var lacket alla pratade om på nagellacksforum Sally Hansens Hidden Treasure. Eftersom jag inte bor i USA fick jag aldrig chansen att lägga vantarna på denna "Holy Grail". Men som tur är finns det ju andra märken som gjorde snarlika lack. Jag fick tag på två. Nubar 2010 och Gosh Rainbow.

Nubar - 2010
Gosh - Rainbow

Riktigt snygga båda två, tycker jag. Rätt lika, men jag tror att Nubar har lite mindre flakes än Gosh. De piffar helt klart upp vilken manikyr som helst!

När vi ändå är inne på lite mer våriga/somriga lack (och flakes) så kan jag passa på att visa en annan snygg kombination

Nubar - Erratic Purple
Make Up Store - Lava
Det snygga Lava syns inte jättebra på den undre bilden (det syns bättre om man klickar på bilden så att den blir större), men det var riktigt, riktigt bra i verkligheten över Erratic Purple. Det har mindre flakes än de tidigare två, och inte riktigt lika "magiska", utan mer tydligt framträdande lila på egen hand. Men snyggt är det.

Nu ska vi se första avsnittet av zombie-serien The Walking Dead, sen är det dags att gå och lägga sig tror jag.

Men en liten fotbild hinns med också... Varning för tår!

























































Essie -Funky Limelight

Hmm, jag är kass på att applicera neonlack. Speciellt på tårna... Men men, glad blir man när man ser dem i vilket fall som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar