söndag 13 februari 2011

Alla hjärtans dag

Hopplöst kommersiellt jippo? Absolut. Men med en söt grundhistoria om den katolska prästen (senare helgonet Sankt Valentin) som vigde par i hemlighet.

I vilket fall som helst är det ju en anledning att lägga lite extra energi på sin manikyr... I år blev temat rosa.

Det började med två yttepyttesmå flaskor som följde med när man köpte någon tjejtidning i höstas. Kan det har varit Cosmopolitan kanske? Inget jag brukar läsa, men jag tyckte att lacken var söta. Bortkastade pengar, kan jag säga idag. Helt omöjliga att jobba med. Om det beror på den lilla borsten eller på konsistensen på lacket kan jag inte avgöra riktigt, men hur som helst så kan jag konstatera att det finns bättre rosa lack på marknaden.

Men söta är de, minisarna.
Forever Pink - Mulholland Drive
 Det här var efter tre lager. Enda chansen att få det hyfsat jämnt var att smaska på med tjocka lager, och hoppas att de skulle flyta ut lite.

Forever Pink - Sunset Strip
 Det här var bättre, också tre lager, men inte lika tjocka lager.

Tillsammans
 Det här fotot är inte riktigt korrekt i färgerna. Sunset Strip är mer fuchsia än det ser ut här.

Men jag var inte nöjd. Är det alla hjärtans dag så är det. Då ska man bre på, tänkte jag.

OPI - Teenage Dream
 Lite rosa glitter på den rosa nageln? Svårt att fånga på bild, men glittrigt blev det.

MNY - 808a
 Vi var och hälsade på i den stora staden Norrköping i helgen, så jag kom hem med ett par MNY till...

Blingbling
 Men inte kan vi nöja oss där? Nej då. Fram med mönsterplattor och krack-lack.

Isadora - Masterpiece Pink
 Med lite god vilja ser det ut som ett hjärta. Men man måste nog veta att det är det man ska se...

Konad special  - Vit
 Mönstret kommer från en oktagonal platta jag köpte i ett pack från HongKong. På plattan står det GCOCL, samt K06. Lättarbetad platta.

Konad special - Vit
 Och det här mönstret kommer från en platta från BundleMonster som jag fick av min syster. Plattan heter BM08.

Rosa, glitter, och hjärtan. Är det inte överdådigt fånigt så säg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar