söndag 19 januari 2014

God fortsättning

Det är kanske fånigt att önska en god fortsättning på det nya året när det nästan har gått en hel månad. Men eftersom det är mitt första inlägg för 2014 så tycker jag ändå att det är passande.

Jag borde starta med att städa ur 2013. I mellandagarna passade jag på att testa ett par lack som har fått vänta väldigt länge på sin tur.

Claire's - Happy/Earthy
Det här lacket skiftar mellan en ljusare (Earthy) och en mörkare (Happy) grön nyans beroende på värme. Det är ganska skirt, här är det tre lager, och då kunde man ändå se lite VNL.

Nubar - Cotton Candy to Blossom
Och här är en variant från Nubar. Cotton Candy skiftar till Blossom. Grundfärgen här är snygg, vilket är tur, för skiftningarna är inte jättetydliga. Men det är heltäckande på två lager.

Happy/Earthy, Cotton Candy to Blossom.
Så här såg naglarna strax efter att de var färdiglackade, i normal rumstemperatur. Det är en ganska söt manikyr tycker jag. Men jag ville se färgskiftningarna.

Kallvatten
Först spolade jag riktigt kallt vatten på naglarna och fick det här resultatet. Lite svalare toner (hehe, svalare, i kallvattnet).

Varmvatten
Och så varmvatten. Det är en tydlig förändring i lacket från Claire's, men det rosa är inte nämnvärda olika mellan bilderna. Så lite missnöjd var jag faktiskt. Men jaja, när jag var ute och gjorde lite ärenden så fick jag tillfälle till bilden jag verkligen ville ha.

Utomhus
Här är vi halvvägs. Och det gröna visar sig vara en väldigt trevlig gräsgrön i solljus. Återigen, tyvärr händer inget nämnvärt med den rosa färgen. Men den gröna är riktigt snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar