onsdag 19 februari 2014

Mer alla hjärtans dag än sist?

Efter ett par dagar utan lack har jag nu till slut lagt på lite färg. Den här gången letade jag fram de enda oprövade röda lacken jag kunde hitta. Jag tror att det finns två till, i ett set. Men det börjar ta slut på just den kategorin

Nocibé - Fall In Love
Dagens första överraskning var att Fall in Love inte var ett klarrött crémelack som jag trodde, utan ett mer rödrosa skimmerlack. Två smidiga lager räckte utmärkt.

Maybelline - Red Comete
Och dagens andra överraskning var att Red Comete är var mindre bruntonat än jag trodde, och mer likt t.ex. Ruby Pumps. Blodrött med djupt liggande väldigt snyggt skimmer. Två lager blev bra här också.

Fall In Love, Red Comete
Här ser man verkligen hur rosa Fall In Love är. Jag tyckte verkligen att det såg rödare ut i flaskan. Tji fick jag. :-) Det här är nog en mer klassisk Alla hjärtans-manikyr än den jag hade i fredags faktiskt.

Uppdatering: jag kan rapportera att i dagsljus och i ljuset på kontoret så ser det faktiskt rött ut igen. Det är lampan där jag tog bilderna som är för skarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar