torsdag 16 oktober 2014

Hantverk nr 5

Det hantverk jag är mest nöjd med hittills i år gav jag bort som present. Min syster hade nämligen beställt en Happypotamus av mig (förra hösten...), och jag gjorde till slut färdigt den lagom till hennes födelsedag nu i år.

Happy består av en oherrans massa bitar, som till slut blir en hel gosig flodhäst.

Många delar blir det...
Det fåniga här är att jag hade alla delarna klara i april. Men sen tog det mig hela sommaren innan jag kom igång att virka ihop dem till slutresultatet.

Happy och hans mönster
 Jag försökte se till att alla bitarna hade olika färgkombinationer. Utom de båda näsborrsbitarna, som båda är svartvita. Jag kan inte helt svära på att det inte blev några dubbletter, men jag försökte.

 





Och så googly eyes såklart. Det måste man ha för att få lite personlighet. Jag är faktiskt grymt nöjd med resultatet trots allt. Det var pilligt, och det blev inte perfekt. Men det blev rätt bra, och roligt. :-)

Happy lycklig i sitt nya hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar