söndag 14 december 2014

Duokrom Lucia

Jag valde i år att inte fira Lucia med röda naglar, vilket ju annars hade passat bra. (Eller kanske vita naglar med röda ränder, något att tänka på till nästa år). Istället plockade jag fram ett par ljusare lila lack. Lite vintrigt bleka sådär, tänkte jag.

Nocibé - My Violet
Jag var lite disträ när jag lade på det här lacket. Det hade räckt med två lager av My Violet, men det blev tre ändå. Snyggt metalliclila. I vanligt lampljus har det en tydlig grå ton.

Wet n Wild - Gray's Anatomy
Och så lite roligt på det. Gray's Anatomy är ganska skirt, så det blev fyra lager innan jag blev nöjd. På den här bilden ser det ju rätt menlöst ut, men det är det inte alls! Det är nämligen ett duokromt lack.

My Violet, Gray's Anatomy
Först en bild rakt på liksom. En rätt så stillsam manikyr i lila.

Gray's Anatomy, My Violet
I det här ljuset ser de rätt lika ut, eller hur? Gray's har liksom mörkat på sig lite och blivit mer lila.

My Violet, Gray's Anatomy
Och så vänder vi på steken, och hittar ett nästan alldeles grönt lack istället. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar