lördag 12 december 2015

Från rosa till blått

HM:s nya flaskor är snygga, men något opraktiska. Namnet på lacken står på en genomskinlig klisterlapp som sitter på sidan av flaskan. Jag hoppas att de har bra klister... Penseln är ganska bred, vilket är lite dumt för mig som har lätt för att kladda redan med smala penslar... Men lacken är snygga, så jag förlåter allt. :-)

HM - Science Fiction
Science Fiction är en tealblå/grön färg som jag gillar. Jag gissar att det kommer att kännas mer duokromt i dagsljus är det gör här inne i mitt arbetsrum, jag återkommer om det. Två lager täckte strålande.


HM - Silver Fern
Oh så snyggt! Silver Fern är en mörkgrå silver med tydlig blå ton i. Grymt snyggt. Och väldigt välpigmenterat. Om jag hade varit lite mer noggrann så hade det räckt med ett lager, men nu fick det bli två. Den enda nackdelen är att det ju är ett metalliclack, och penseldragen syns lite för väl. Men det kan jag ha överseende med för en så snygg färg. Den är snyggare i verkligheten än på bild.

Silver Fern, Science Fiction
Som vanligt missbedömde jag hur olika de här lacken är och trodde att de skulle ligga närmare varandra. Men det gör inget, jag är tvärnöjd med båda två. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar