fredag 11 december 2015

Mjukstarta blinget

OK, dags för julbling sa vi. Jag tänkte att jag skulle småstarta lite med något som är glatt och blingigt, men inte för "in your face".

Accessorize - Aztec
Aztec har stått i en låda fånigt länge nu. Äntligen var det dags för det att få användas och blinga. Det är ett fint polykromt lack som skiftar i brunt, koppar, lila och grönt beroende ljus. Det räckte med två lager, och jag gillar det skarpt.

Accessorize -Pink Spice
Jag matchar med Pink Spice, som har väntat lika länge som Aztec... Här har vi ett mycket mer finkornigt lack med en skirare attityd, men det räckte med två lager här också. Det är mer rosa/guldskiftningar i Pink Spice.

Aztec, Pink Spice
Och så här blev de tillsammans. Aztec ser nästan kornig ut i jämförelse, och i det här ljuset är det lite brunlila liksom. Men dagen efter var jag ute i dagsljus, och då såg det ut såhär:

Aztec, Pink Spice, utomhus
Här kommer Aztec mer till sin rätt, alla färgerna framträder mycket mer tydligt. Och jag gillar Pink Spice också. Det är ett snyggt rosa lack. Inte för "tjejigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar