torsdag 20 oktober 2016

Galavärdigt

För några veckor sedan var jag iväg över helgen med jobbet. På lördagen blev det såklart finmiddag, så då behövde jag något snyggt på naglarna.

RBL - Scrangie
Ah, jag vet inte ens hur länge det här lacket har fått vänta på sin tur. Det kom för flera år sedan. Scrangie är (var, hon tycks ha slutat) en välkänd och omtyckt nagellacksbloggare, som fick vara med och ta fram en egen färg för RBL. Det är en rätt smal pensel, så det tog mig tre lager att få det jämnt och heltäckande. Och det blev på nageln lite murrigare än jag hade trott. Men snyggt! Lila bas med lila och blått skimmer i.

Jade -Velvet
Velvet är också en lila bas, men med mer magenta/rosa skimmer i. Det räckte med två lager på mina korta naglar, men som ni kanske ser så krympte det lite av överlacket.

Scrangie, Velvet

Snygg kombination, där accenten stack ut lite mer än jag hade förutsett (har ni hör den förut?). Mycket skimrigt och festligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar