lördag 22 oktober 2016

Kanske världens bästa man

Jag har en vän som bor i Storbritannien. Nyligen så frågade jag honom om ett Walesiskt ord som jag hade hört på TV och blivit nyfiken på, Hiraeth. Det kan ungefär översättas med vemod, men inte helt och hållet det heller. Min vän sa att han har en bok om ordet, och erbjöd sig att skicka den till mig.

Bara där fick han naturligtvis en väldig massa pluspoäng i min värld, böcker är något av det bästa jag vet. När han dessutom erbjöd sig att skicka med några lack, om jag kunde vara mycket specifik i vad jag ville ha, så visste jag knappt var jag skulle ta vägen. Jag gav honom tips på några lack som jag trodde skulle vara relativt enkla att hitta, och billiga (Rimmel, BarryM t.ex.).

När paketet kom innehöll det den utlovade boken, inte mindre än tre lack, och choklad! Och dessutom några andra småsaker. Jag upprepar, han skickade mig bok, lack och choklad. Kan det bli bättre?

Jag har hunnit prova två av lacken
Rimmel - Azure
Med två lager täcker Azure fantastiskt. Det är en väldigt bred borste, så det var lätt att lacka, trots att lacket är lite metallic-aktigt och alltså riskerar att bli streaky. Det är ett jättefin glöd i lacket som gör att det liksom lyser upp omvärlden. Mycket snyggt!

Rimmel - Rock n Sparkle
På andra sidan av färgspektrumet hittar vi Rock n Sparkle, som också täckte på två lager, och också har ett fint skimmer som ger det liv. Det är blodrostrött, kan jag säga så? Det ingår i Rimmels Super Gel-serie, så egentligen borde man använda deras Gel-topcoat över. Men det gick bra med Seche Vite.

Jag är otroligt glad och tacksam över att jag har en så fin vän. Och jag klurar på vad jag kan skicka till honom som tack. Och jag ser fram emot att testa det tredje lacket inom kort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar