tisdag 9 november 2010

Alla helgons helg

I helgen var det allhelgonahelgen. Jag åkte inte till någon kyrkogård och tände ljus. Jag funderade på det, men kom fram till att nog själva tanken är det viktigaste. Jag kan på grund av avståndet inte tända ljus på alla relevanta gravar, så varför göra det på några? Några avlidna vänner vet jag inte ens var de är begravda, exakt.


Förra helgen firade vi lite Halloween här hemma. En god vän kom över, vi såg på skräckfilm och åt gott. Och gjorde pumpalyktor. Riktigt skoj.

Blev riktigt coola faktiskt. Min är den till vänster.
Inspirerad av alla nagelbloggare där ute försökte jag mig på en Halloween-mani. Det blev rätt ok.
Först Color Club - Snake Skin (Fått av kära syster)
Essie - Bright Tights
OPI - Black Onyx kanske? Står inget namn på miniflaskan.
Lite roligt var det i alla fall. :-) Fast det bästa var nog det här:

Min nya kompis.

Ett gosedjur som är en gulligare ("Chibi") variant av Lovecrafts Cthulhu. I Halloweenfärger, komplett med pumpa på magen och häxhatt. Blir det sötare än så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar