fredag 22 oktober 2010

Fredag!

Till slut blev det fredag igen. Och i helgen ska vi åka och fira födelsedagar med min familj. Min svägerska och brorson har nämligen fyllt år, grattis!!

WetnWild - Black Crème
Det här lacket pratades det mycket om på ett forum jag hänger på ibland. Det ska vara det bästa svarta lacket som finns, det är heltäckande på ett lager, och billigt. Nu är ju inga nagellack egentligen särskilt billiga i Sverige, men det var helt överkomligt i alla fall.

Nfu Oh - 56 över Black Crème
Jag är väldigt förtjust i Nfu Oh's flakielack. Det blir en så härligt struktur och färgskiftning i dem. Och de är snygga matta också.

Ringfingret har ett lager Isadore Matte Top Coat







Men det finns mycket annat man kan lägga i lager över svart också.

NYC - Starry Silver Glitter
Det här glittret gillade jag. Silverglitter med rosa, blå och lila inslag. Mycket gnistrande.

La Femme - 211
Jag har hittat en bunt riktigt gamla (men billiga) brittiska lack i en sån där roligt konstig butik som man nästan inte törs gå in i. En där hyllorna står så nära och är så överfulla att man är rädd att få saker i huvudet när som helst. Där innehavaren gärna pratar en stund om ditt och datt och sin senast hjärtattack. De här lacken är rejält ihoptorkade, men med lite förtunningsmedel, ett par stålkulor och massor med skakande så har jag fått dem i bättre form. Just det här är en klar bas med multifärgat glitter och silverstjärnor i. Det luktar fasansfullt illa, men det är riktigt snyggt.

Jag sökte lite efter märket La Femme när jag köpte de första av de här lacken. Märket finns fortfarande, har en hemsida och allt. Men flaskorna ser inte alls ut så här längre. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar