onsdag 13 oktober 2010

91 opublicerade bilder

I en mapp på min dator ligger just nu 91 bilder på nagellack som väntar på att publiceras. Bäst att hjälpa dem lite på traven.

Här är allt jag använde till en manikyr nyligen.
Från vänster till höger: Nail Whitener eftersom mina naglar har börjat bli missfärgade av allt lack, underlack för att det ska sitta bättre, OPI Smitten with Mittens, Nails Inc Tate, och överlack.

Nails Inc - Tate
OPI - Smitten with Mittens
Och det hela i solljus.
Inte dumt alls, om jag får säga det själv. Fast slarvigt uppsnyggat efteråt.

En annan manikyr från när det fortfarande var sommar ute. :-)


Color Club - Jackie Oh!
Jag gillar neonfärger. Men de passar nog bäst när solen skiner. Speciellt gillar jag hur man på den undre bilden nästan inte ser var långfingernageln slutar och flaskan tar över. :-)

Jag har ju väldigt ofta accentnaglar. Till viss del för att jag tycker det blir roligare så, och till viss del (måste jag erkänna) för att testa fler nagellack på kortare tid. :-) Mängden oprövade lack tycks ändå inte minska....

China Glaze - Recycle

H&M - Violet
Jag får erkänna att jag är lite osäker på lacket här ovan. Det står Drops of Color på det, Beauty Box, och H&M. Undrar vad som är tillverkare, märke, serie etc? Färgen heter i alla fall Violet. Jag skulle nog kalla den för "hjärngrå", tror jag. Inte grå, inte rosa, inte violett, utan en blandning av något slag.
Isadora - Crystal över Recycle
Jag gillar riktigt skira lack som man kan lägga i lager. För inte så länge sen köpte jag OPI Firefly, som jag älskar. Sen hittade jag det här, Isadora Crystal på rea (20kr för den stora flaskan), och kunde inte låta bli. Jag var lite orolig att den skulle vara för lik Firefly, men inte då. Crystal drar mer åt rosa, så de är inte lika alls.
Recycle, Violet och Crystal tillsammans.
Kanske inte den mest uppseendeväckande manikyren jag har haft, men en ganska prydlig men ändå rolig sådan. Jag gillade verkligen Recycle, är svag för grått. :-)

Och för att avsluta dagens inlägg, en fotbild. Känsliga tittare varnas.














Color Club - Koo-Koo Cachoo
Jag är dålig på att fixa mina tår. Det blir liksom inte av. Men nu när det har varit trist och höstigt ett tag kände jag att det behövdes något uppiggande. Neontår hjälper i höstmörkret. :-)

2 kommentarer:

  1. Du råkar inte veta om/var man kan få tag i Drops of Color H&M/Beauty Box fortfarande? Mitt absoluta favoritlack kommer därifrån och har varit i min ägo i jag vet inte hur många år - fortfarande fullt fungerande men tyvärr på upphällning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr vet jag inte det. Jag köpte mitt på H&M, men det var ju några år sedan, och jag har nog inte sett det sen dess... Fråga på ditt lokala H&M kanske?

      Radera