söndag 29 maj 2011

Söndagsblått. Och mors dag

Idag är det mors dag. Grattis mamma.

Pappa bjöd mig och mamma på lyxlunch på Stjernsund Slottscafé. Inte illa alls. Stjernsunds slott ligger strax söder om Askersund, och ser ut såhär:

Kanske vore trevligt som sommarställe?





Mamma fick en present som jag och min syster hittade i London över påsk:

Söta färger med söta missar.
Perfekt för en mamma som tycker om nagellack och katter.


Dagen till ära hade jag följande manikyr:

Mac - The Spirit of Truth    
   
Depend - 171
Nice!  

Det började med bara blått. Båda lacken klarade sig på ett lager faktiskt. Mycket förvånad. Men sen ville jag piffa lite...

OPI - I Juggle ... Men!
Snyggt diskret glitteröverlack. Skiftar mellan blått och lila beroende på ljus. Här är två lager över Depend-lacket.

17 - Crackle Top Coat
Kan ju inte gå fel med lite Crackle. :-)


Så så firades alltså mors dag. Men nu är det tillbaka till jobbet, och alltså dags för en ny manikyr. Det blev blått den här gången också.

H&M - Ocean Wave
Det här är så snyggt i flaskan, men så löjligt skirt! Jag har typ fyra lager, men det är fortfarande i princip ingen färg alls, och tydlig nagellinje. Bah!

Depend - 251
Mycket mer färg här, hade kunnat räcka med ett lager om jag varit försiktig. Snyggt skimmer som inte syns så bra på bilden.

Ocean Wave - 251 
Inte nöjd med hur skirt H&M-lacket blev. Hade jag varit smart så hade jag haft ett vitt eller kanske blått lack under, men så smart var jag inte. Så då får vi toppa med något annat istället.

Isadora - Blue Burner

Jag vet inte om jag blev så nöjd med det heller. Men det får duga för stunden. Om jag hatar det på jobbet imorgon så får jag väl helt enkelt byta igen....

Det har i alla fall varit en trevlig helg, och nu väntar en kortvecka på jobbet, inte fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar