tisdag 14 juni 2011

Rosa och lila

Jag skrev på nationaldagen att jag hade haft rosa naglar under helgen. Tänkte visa hur rosa.


H&M - Sweet Summer
Riktigt trevlig rosa. Här två lager.

Depend - 34
Mer neonrosa, torkade matt, men här är det två lager och överlack.

Sweet Summer och 34
Rätt så roligt somrigt. Men sen blev det ju helg, och det skulle firas födelsedag hemma hos min bror. Så då fick det bli mer bling.

Depend - 155
Snyggt rosa glass fleck-lack. Svårt att fota, och rätt så diskret över ett annat rosa lack, men snyggt.

Depend är lite av ett favoritmärke. Det är billigt (2 för 39 på Cubus), och flaskorna är mycket lätta att förvara. Nackdelen är kanske att det är väldigt små flaskor. Men å andra sidan, jag har så pass mycket lack nu att jag inte sliter så mycket på dem jag har...

För att fortsätta på Depend-trenden så tänkte jag visa manikyren jag precis har tagit bort (sitter med helt nakna fingernaglar, faktiskt).

Depend - 29

Hmm, dålig bild ser jag. Det här är ett ljust syrenlila lack med lite metallic-finish. Det gör det känsligt, det blir lätt strimmigt på nageln. Men det är snyggt. Här två lager.

Depend - 58
Det här är ett väldigt, väldigt skirt lack. Svagt lila i basen, men det man är ute efter är det fina hologlittret. Ett lager över Depend 29, Diskret, men absolut roligt.

Depend 29, 58

Det var visst svårt att fånga på bild det här. Eller så har jag blivit slarvigare med mina bilder helt enkelt. Snygg manikyr i alla fall. Enkel och diskret, men lite rolig. Söt färg. Nu väntar mörkgrått, för att matcha regnmolnen som hängde över stan i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar