tisdag 21 juni 2011

Grått och grönt

Sist jag skrev stod jag i färd att byta till grått lack för att matcha vädret. Så här blev det:
Nails Inc. - Maddox Street

Ett mörkt grått lack med lite skimmer i. Riktigt trevligt på två lager, men nog lite mörkare än jag hade trott.

Color Club - On The Wild Side
Det här var lite "tråkigare" än jag hade trott. Jag hade förväntat mig lite skimmer i det metalliska, men det fick jag inte. Men snyggt, här två lager.

On The Wild Side, Maddox Street
Båda lacken var ljusare i verkligheten än de ser ut på bilden. Men mörkt grå, som regntunga skyar. Det passade bra. Tills det började närma sig helg... För då behövde det blingas lite.

Gallery Colours - Purple Sparkle
Ett lager lila glitter över Maddox Street, så blev det genast party.

On The Wild Side, Purple Sparkle
Det lila hade varit heltäckande på två lager tror jag. Men jag gillade effekten som blev nu, så jag lät det vara bra med ett lager.

Men sen fick jag nog av regn, och ville ha grönt istället. Så grönt blev det.

Snowcrystal - 443
Härligt militärgrönt. Här ett tjockt lager. Lite "dammigt" i färgen, jag gillar!

American Apparel - Hunter
Också ett tjockt lager. Det här är en liten aning gulare i tonen.

Hunter, 443
Väldigt diskret skillnad mellan de två lacken. En liten nackdel är att de nästan ser svarta ut inomhus. Jag tycker att riktigt mörkt gröna lack är svåra på det sättet... Menmen, jag vet ju själv vilken färg det  är. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar