lördag 2 juli 2011

Sommar!

Det har varit osedvanligt soligt och varmt ett tag nu. Härligt, men jobbigt. Luftkonditioneringen på jobbet är inte anpassad för det, och lägenheten blir tokvarm. 27 grader i sovrummet på natten är inte alls bra för mig. Men det är ändå rätt härligt.

Den här veckan har jag gjort något så ovanligt som att _inte_ byta lack. Jag lackade om i söndags, och har fortfarande samma manikyr. För att den är så härligt somrig.

OPI - Significant Other Colour
Max Factor - Sunny Pink
Significant Other Colour, Sunny Pink
Syns det på bilderna att de är duokroma båda två? Significant Other Colour är lila/grön, och Sunny Pink är rosa/persika. De är ganska skira båda två, jag tror att det är tre lager vardera. Lite slitet är det såklart i tipparna nu efter nästan en vecka, men det är ju fördelen med så ljusa lack, det syns inte så mycket att det stör.

Jag får erkänna att när jag först lade på de här lacken så trodde jag inte att jag skulle gilla dem. Så diskreta lack har jag inte så jätteofta. Men sen har jag dragit mig för att byta, för att de är så snygga och somriga. Så kan det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar