fredag 15 juli 2011

Regnväder

Igår kväll började det regna, efter flera dagar med blandad molnighet. Så då passade jag på att städa av balkongen. Vi har nämligen haft en duvfamilj boende hos oss de  senaste månaderna. När vi väl upptäckte boet låg det redan ägg där, och då hade vi inte hjärta att slänga dem. Äggen kläcktes och två duniga små ungar har ockuperat balkongen. Men nu har de flyttat hemifrån, och jag sa att när det väl började regna så skulle jag städa. Två vuxna duvor och två ungar skräpar ner rejält!

Det var på sätt och vis redan för sent. Det låg ett nytt ägg i boet... Men den här gången stålsatte jag mig för det dåliga samvetet och städade bort ändå. Det kändes elakt. Men det vore ju skönt att kunna använda balkongen något i sommar. Massor med varmvatten och diskmedel senare ser balkongen rätt ok ut igen. Och sen har det fortsatt att regna i omgångar, så jag har hopp om att det ska bli rent.

Men det är ju inte därför vi är här, egentligen. Det är för naglarna vi är här. För några veckor sedan fyllde jag år. Och jag ville ha något diskret, för jag ville helst glömma att jag fyllde år.

China Glaze - Oxygen
Inte vitt, men snyggt.
 Snygg och diskret. Men jag har svårt för så här ljusa lack, det är svårt för mig att få dem jämna. Det här var dock rätt samarbetsvilligt. Tre lager är det på bilden. Och jag gillade det. Dock, varandes mig, lät jag det inte vara i fred särskilt länge.
Claw Polish - Blk Orange
Lite accent måste man ju ha. Och vad kan passa bättre över något diskret än något som sticker ut? Svarta och orangea bar-glitter  i en klar bas. Nicenice.

När jag inledde min semester valde jag grönt istället.
China Glaze - Cha Cha Cha
Två lager av det snygga gröna från China Glazes sommarkollektion.

Nfu Oh - 125
Två lager snygga Nfu Oh (köpt via Nailmail).

Cha Cha Cha, 125
Nice! Mycket trevligt grönt och härligt somrigt. I like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar