torsdag 29 december 2011

Nail Art Challenge

En god vän till mig skickade den här bilden och sa något i stil med att han utmanade mig att göra en likadan manikyr.

The challenge

Utmaningar kan man ju inte stå emot, så jag plockade fram följande ur gömmorna:
Models Own Blooboo, N.Y.C. i114A, Filthy Gorgeous Twilight, Depend 31, stiftpenna.


Först två lager himmelsblått som grund.

Models Own - Blooboo
Och sen använde jag stiftpennan som ett "dotting tool". De svarta spåren är gjorda av Filthy Gorgeous Twiligt, och getingens kropp och vingar fick lite färg med hjälp av NYC och Depend.  Mitt slutresultat är inte i närheten av så snyggt som originalet, men jag är hyfsat nöjd ändå. Jag gjorde dock bara ena handen, höger tass är helt enkelt himmelsblå utan utsmyckningar. :-)

Challenge accepted. :-)

Jag hade egentligen behövt ha något tunnare verktyg att jobba med, nu blev det lite klumpigt. Ett gem eller en tandpetare hade varit bättre. Speciellt klumpigt blev det när jag skulle försöka göra insektskroppen. Men det här var å andra sidan första gången jag försökte mig på en sån här utmaning, så jag är rätt nöjd. Och det var lite roligt också. Jag är jättedålig på att komma på idéer, men när man får uppslag som det här så kan jag tänka mig att försöka. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar