måndag 25 november 2013

På resande fot

Eftersom livet är arrangerat enligt principen "allt på en gång" så kommer jag att spendera rätt mycket tid de kommande veckorna på tåg. Jag har varit trött ett tag, och inte haft ork att lacka naglarna, men idag blev det av. Inför tågresan liksom.


Ztiz - 85
Nr 85 luktar illa som sina kamrater, men är lättarbetad och snygg. Jag använde två lager, men hade kommit undan med ett. Det är en mellangrå färg med en något gulbrunaktig ton.

FoF - 141
Hmm, kan vi stava till överexponerad? Verkligheten ligger någonstans mellan flaskan och nageln i bilden. En ganska mörk och varm silverfärg med massor med skimmer. Det är två lager av den också. 

85, 141
Båda lacken var lättarbetade och eftersom jag använder snabbtorkande överlack så blev naglarna snabbt torra och stryktåliga. Som tur är ska jag bara på korta småresor nu, så jag behöver inte oroa mig så mycket över lackens hållbarhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar