tisdag 10 juni 2014

Lila

Ok, dags att städa ur lite lila bilder från arkivet.

Orly - Galaxy Girl
Galaxy Girl kom 2010 och var otroligt coolt och häftigt då. Jag har ingen notering om hur många lager jag använde här, men jag gissar två? Det är ett rätt snyggt lack, mörkt lila i grunden, med spridda glitterkorn i.

Nubar - Moon Shadow
Här har vi i alla fall tre lager av Moon Shadow, som är en duokrom, tro det eller ej. Jag har tyvärr inga bilder som visar det duokroma, men det skiftar snyggt till guldfärg.

Galaxy Girl, Moon Shadow
Det här är gamla bilder, inte bra. Inget av lacken kommer till sin rätt här. Bah, vi går vidare.

H&M - Purple
Ok, det här lacket, Purple, kom från en sommarkollektion för några år sen om jag minns rätt. Två lager lack täckte bra. Det syns inte på den här bilden, men det är ett snyggt skimmer i lacket.

Color Club - Lilac Pink
Lilac Pink blev mer rosatonat än jag hade trott. Jag hade trott på mer lila, och mer av glittret som syns i flaskan. Men jag gillade det ändå. Här är det två lager, och man hade såklart kunnat ha ett tredje lager för att få mer djup i färgen.

Purple, Lilac Pink
Ah, utomhusbild to the rescue. Här kan man se lite av skimret i båda lacken. Rätt trevlig kombo, om jag får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar