söndag 15 juni 2014

Road trip!

Idag har jag varit på utflykt som tog hela dagen. En vän som inte har egen bil bad nämligen om skjuts för att åka och hälsa på sin foderkatt, som just nu är hemma hos sin uppfödare med en liten kull ungar. Lät som en bra utflykt tyckte jag!

Förutom att träffa kattungarna, och uppfödarens andra djur, tog vi en skön lunch, och blev inbjudna på fika hos en annan kompis, som också har katt... Jag räknade ut att jag under helgen har träffat och gosat med totalt 12 katter. :-)

Men nu ikväll hann jag med att fixa naglarna också, med lack som kom på posten i fredags faktiskt.

Ciaté - Cream Soda
Cream Soda är ett ljust, lätt, grått lack. Heltäckande och jämnt och snyggt på två lager. Jag gillar det skarpt.

Ciaté - Roller Coaster
Roller Coaster är en glitterbomb. Blå och silvriga glitterfragment i olika former och storlekar trängs i den klara basen och gör det heltäckande (på korta naglar) på bara två lager. Beroende på ljuset så ser det antingen mer blått eller mer silvrigt ut.

Cream Soda, Roller Coaster
Här har jag bara ett lager överlack på Roller Coaster, och då känns ytan ojämn som ett sandlack ungefär. Det går säkert att få slätt och då ännu mer blingigt, med fler lager överlack om man vill. Jag gillar den här kombinationen.

Bonusbild från utflykten.  Det här var faktiskt första gången i år som jag doppade tårna utomhus. Jag är lite av en badkruka. :-)

Svalt!

Uppdatering:
Här är en bild på Cream Soda och Roller Coaster i dagsljus. Roller Coaster kommer lite mer till sin rätt här.
Cream Soda, Roller Coaster, dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar