torsdag 15 januari 2015

Hemmagjort

Före jul bakade jag pepparkakor, från grunden. Gjorde egen deg och alltihop. Det var första gången jag gjorde det så grundligt, och det blev rätt bra. Jag har ju massor med olika kakformar att använda, så jag hoppade helt över gubbar, gummor, grisar och hjärtan. Istället blev det fiskar, dinosaurier, fladdermöss och annat skoj. Några av dem pyntade jag lite extra.

Pepparkakor
Något jag dock inte gjorde före jul var att skicka julkort. Jag kom mig helt enkelt inte för i tid. Istället lyckades jag till slut i mellandagarna komma mig för att göra God Fortsättning-kort som jag skickade till de som skickat julkort till mig. Inte riktigt lika bra, men bättre än inget. Och det var roligt att pyssla tillsammans med syster. Här är tre av korten jag gjorde.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar