tisdag 6 januari 2015

Ledigt betyder lektid

Hur många lack kan man använda på en gång? Rätt många, visade det sig. 22, faktiskt. Det skulle ha blivit 24, men ett av lacken hade torkat ihop. Jag slängde i en massa thinner och fick det att piggna till, men inte förrän till nästa manikyr. Varför använda så många lack på en gång? För att de kom paketerade så...

Claire's - 12 mini nail polish set
Förra sommaren köpte jag de här två söta små förpackningarna med vardera 12 minilack från Claire's. Det är en "grundfärg" och ett glitter till varje färg. Det har inte blivit av att jag har använt dem, men nu tänkte jag att jag kunde slänga på alla på en gång. Så bered er på en bildkavalkad.

"Bara" 22 lack användes...

Vi börjar med vänsterhanden, den som hade lite tydligare färger. Orange, gul, grön, blå, magenta och rosa. Det var det rosa lacket som hade torkat ihop, så jag valde att inte använda det eller dess glitter.

10 lack...
Och så lite närbilder... Vi börjar från vänster (alltså lillfingret).

Orange och Orange Glitter
Alla de här lacken är skira, mycket skira. Det är fyra lager av den orangea grundfärgen och sen två lager av glittret på halva nageln.

Yellow och Yellow Glitter
Skirt är bara förnamnet på det här i teorin gula lacket. Fyra lager och det syns knappt alls att det är en färg på nageln.

Lime och Green Glitter
Jag har döpt de här själv... Och tyckte tydligen att Lime var ett bättre namn än Green när jag gjorde det. Det här var den kombination som gav den tydligaste skillnaden när glittret kom på.

Blue och Blue Glitter
Och så lite blått, finns inte så mycket att säga om det. Det är precis som på de andra naglarna fyra lager + två lager glitter. Och ändå skirt.

Magenta och Pink Glitter
Här avvek jag från normen. Egentligen borde jag ha lagt Purple Glitter på Magenta, men jag tyckte att det blev snyggare med Pink Glitter.

Så, det var en hand. Hur såg andra handen ut då?

12 lack, nu börjar det bli trångt
De här lacken var något mer pastelliga. Och lika skira som de andra. Vi börjar från höger den här gången, alltså från lillfingret nu med.

Pastell Eggshell och Pastell White Glitter
Det är kanske något missvisande att kalla glittret för vitt, det är också lite äggigt liksom.

Pastell Peach och Pastell Peach Glitter
Precis som det gula lacket på andra handen är det knappt att det här persikofärgade lacket syns, ens på fyra lager.

Pastell Green och Pastell Green Glitter
Och det är knappt att det här syns att det är grönt heller... Man får ha lite fantasi.

Pastell Blue och Pastell Blue Glitter
Det här ljust blåa känns i alla fall lite vintrigt och sött.

Pastell Pink and Pastell Pink Glitter
På den här bilden ser lacket mer persikofärgat ut än rosa, men det är rosa i verkligheten. Ni får tro på mitt ord helt enkelt.

Pastell Purple och Pastell Purple Glitter
Och så det sista i den här omgången då, det som hade mest färg i sig. Ett hyfsat trevligt lila lack. Alla de här är ganska frostiga dock, vilket inte alls blir snyggt på mina rätt så skrovliga naglar. Här vände jag på ordningen så att glitterlacket är till vänster istället för till höger som det har varit på alla de andra bilderna. Så att glittret blev ytterst på nageln.

4 lack på en tumme. :-)
 Det var rätt roligt att sitta och lägga på alla de här lacken faktiskt. Men det tog en stund, speciellt eftersom det krävdes så fånigt många lager. Claire's riktar sig ju rätt mycket till barn, har t.ex. en del vattenbaserade lack. Men de har väldigt skira lack. Hur går det ihop?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar