tisdag 10 februari 2015

Blomsterpaus

Ok, dags att bryta av nagellacken med lite blomstrande fägring.

Vinter!
Det har varit vinter en stund nu faktiskt, med snö och allt. Jag tycker att det är väldigt fint med snö på träd och buskar. Och att det är så kalt (och kallt) ute, gör att det är ännu roligare än i vanliga fall att ha blommor inomhus.

Bukett jag gett bort
Jag var nyligen på en födelsedagsmiddag där jag medförde den här buketten. Väldigt enkelt egentligen, bara tulpaner och något som hette vaxblommor.

Amaryllis
Jag impulsköpte en vas med en vit amaryllislök för ett tag sen. Nu har den slagit ut ordentligt, fyra klockor blev det! Jättefin, jag tror nog nästan att jag tycker att den här vita är snyggare än den röda amaryllisen.

Bukett jag fått!
Jag gjorde nyligen några kollegor en tjänst, och dagen efter kom jag hem till den här fina buketten! Mycket oväntat och mycket uppskattat. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar