söndag 8 februari 2015

Sen till partyt, igen.

För ett tag sen fick några av de stora nagellacksbloggarna samarbeta med Picture Polish och ta fram egna färger. Det här är ett av dem, som jag alltså är gräsligt sen med att använda.

piCture pOlish - Mallard
Bling!
Jag gillar Mallard skarpt. Det täckte på ett lager, och är en otroligt snygg färg. Djupt grön, med kopparglitter i och grönt skimmer. Inomhus såg det i det närmaste svart ut, men i dagsljus, wow.

Maybelline - Green Depth
Green Depth är ett texturlack, nätt och jämnt. Det torkar lite skrovligt, men slätare än de flesta andra texturlack jag har testat. Jag gillade det. Jag lade på ett lager överlack också, vilket såklart också tog ner texturen lite. Här är det två lager. Om man bara kollar lite snabbt så ser det är lacket också ganska svart ut, men det är som man ser på bilden tydliga inslag av grönt och blått.

Mallard, Green Depth
Jag blev ganska förtjust i den här kombinationen. Men framförallt gillar jag Mallard. Definitivt ett lack jag vill använda mer. Tänk bara hur snyggt det kommer vara i sommar med massor med solsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar