onsdag 11 februari 2015

Dödskalleskittle

Jag tycker om att det är så lätt att bilda nya ord i det svenska språket. Det är bara att sätta ihop ord lite som man vill, och så funkar det. Strålande.

Som rubriken säger så blir det en skittle i det här inlägget. Och inte vilken skittle som helst, utan en dödskalleskittle. Det är lite roande att det lack som var upprinnelse till den här skittlen inte får vara med...

Jag och världens bästa syster hjälps åt med våra respektive husdjur om någon av oss behöver stanna borta över natten. Oftast så får den som ställer upp någon liten present som tack. Ofta godis, inte helt sällan lack. Nu senast fick jag en lackflaska formad som en dödskalle, med svart lack i. Så rock! Och ännu bättre, det var ett budgetmärke, det fanns flera färger, och det såldes på mitt lokala Ica Maxi! Självklart blev det en tripp dit så att jag kunde köpa på mig resten av färgerna. Jag gillar dödskallar, och jag gillar lackflaskor med ovanlig form. Win win!

Det fanns totalt sex färger, fem pasteller och så svart. Så när det var dags att testa dem så tänkte jag att varför inte göra en pastellskittle? Såhär när det antingen är grått eller vitt utomhus kan det pigga upp med lite färg. Fast då fanns det ju inte plats för den svarta... Oh well. Svart lack återkommer rätt ofta hos mig, det kommer att användas snart nog.

Dödskallegänget
Här har vi gänget! Jag tänkte att det vore logiskt att ha den som i en färgcirkel. Rosa, blått och gult är grundfärgerna, och mellan dem står lila (rosa+blått), och grönt (blått+gult).  Eftersom gult ofta ger mig problem vid appliceringen så fick det bli gult på lillfingret. Jag tänkte att en liten yta skulle bli lättare att få snygg.

Glam of Sweden - 11
Det blev tre lager av det här gula, nr 11 innan jag kände att det var ordentligt jämnt. Det är en trevlig solgul färg, som blev något mörkare på nageln än jag trodde att det skulle bli. Inte så dumt alls faktiskt.

Glam of Sweden - 3
Nr 3 blev också lite mörkare, och grönare, än jag trodde. Det är en snygg mintgrön färg, som jag också använde tre lager av.

Glam of Sweden - 34
Nr 34 är en väldigt söt babyblå färg. Det hade räckt med två lager här, men jag använde tre ändå.

Glam of Sweden - 35
Här har vi ett lack som betedde sig lite annorlunda. Nr 35 var smidigare att jobba med än de andra, och hade ett fint skimmer i sig (de andra är crèmelack). På så här korta naglar hade jag kunna komma undan med ett lager. Det hade blivit något skirt, men jämnt, till skillnad från de andra. Nu blev det tre lager i alla fall, och det fördjupade färgen.

Glam of Sweden - 25
Och så sista lacket ut då. Nr 25 är som ni kan se ett sött babyrosa lack. Det var något bökigt att få jämnt, speciellt på mina stora och ojämna tumnaglar... Men med tre lager lack och ett lager överlack så blev det helt ok.

Skittle!
Och såhär blev resultatet. I motsatt ordning till hur jag har presenterat dem här ovan... Alltså från tummen och runt är det nr 25, 35, 34, 3 och 11. Glada och snälla färger som man blir glad av. Och snygga flaskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar