tisdag 8 september 2015

Coca Cola-grönt

Från blått till grönt... OPI släppte en kollektion tillsammans med Coca Cola för inte så länge sen. En av färgerna var inspirerad av de gröna glasflaskorna som använts till drycken.

OPI - Visions of Georgia Green
Buteljgrönt är faktiskt en ganska bra beskrivning. En ganska skir grön med små glasflecks i som skimrar lite i ljuset. Det fick bli tre lager för att jag skulle bli nöjd, men jag skulle kunna tänka mig att det vore snyggt att ha bara ett lager över en vit bas.

Make Up Store - Tanja
Jag kompletterade Visions of Georgia Green med en helt annan typ av grönt. Tanja är mörkt grangrön, med ett ljusare skimmer i. Det hade kunna räcka med ett lager på mina korta naglar, men jag valde att använda två. Tyvärr så tog jag bara två bilder, och båda är suddiga. Och jag hittar inga bilder på båda lacken tillsammans. Jag har varit rätt trött på sista tiden, men det här var ovanligt slarvigt av mig. Och nackdelen med att jag laddar upp bilder till datorn sällan är att jag inte upptäckte slarvet förrän långt efter att jag bytt lack. Nåväl, jag tyckte rätt bra om lacken medan jag bar dem, och det är ju det viktigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar