söndag 3 juni 2012

Jul

Bara ett halvår sent kommer här en julmanikyr. Tyvärr missade jag att fota ett steg. Men det gör inte så mycket egentligen.

China Glaze - Twinkle Light
Det här var en del av China Glaze julkollektion 2011. Det är en klar bas med ganska tjockt glitter i. Jag hade lite problem med att få "lagom" mycket glitter på varje nagel, men det var roligt med alla färgerna.

Diamond Cosmetics - Red Chunky Glitter
Red Chunky Glitter är vad det låter som. En klar bas med rött glitter  i olika storlekar och former. Riktigt skoj tyckte jag.

Och så det jag missade att ta en egen bild på då. Båda de här lacken använde jag över ett svart crèmelack, Twilight från Filthy Gorgeous.

Filthy Gorgeous - Twilight
Jag använde ett tjockt lager, och det funkade. Men jag tror att det hade varit bättre med två tunna lager, om jag ska vara ärlig. Jag fick lite av en kal fläck, nämligen. Nu doldes det av glittret, så det gjorde inget, men till en annan gång...

Systrar firar jul
En liten bonusbild från föräldrarnas soffa. Jag hade alltså svart grund med glitter över. Syrran hade röd bas med glitter över. Glittrig jul, som sig bör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar