onsdag 6 juni 2012

Nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag, men jag har inte gjort något speciellt med naglarna för det i år. Delvis för att jag ska åka iväg på tjänsteresa ikväll, och då liksom passar det sig inte.

Jag har inte planerat att göra något speciellt för att fira heller. Jag har tvättstugan idag, så jag är lite låst... Men lite bilder kan jag ju lägga upp. :-) Kanske något blått och något gult?

Isadora - Diamond Blue
Ja alltså, jag trodde att Diamond Blue skulle vara ett blått lack. Men efter tre lager är det i princip silvervitt fortfarande, med bara en hint av blått i. Och ganska skirt. Men fint.
Gosh - Metallic Blue
Ojoj, Metallic Blue var svårarbetat. Det är väldigt välpigmenterat, men det blev lite "streaky", och om jag råkade gå över samma ställe två gånger med penseln så drog jag med mig det undre. Så det blev två försiktiga lager, och inte riktigt jämnt. Rent färgmässigt hade ett lager räckt, men som sagt, det blev inte jämnt då.

Metallic Blue, Diamond Blue
Fina färger, men jag var inte helt nöjd i alla fall. Det ljusa blev vitare än jag tänkt,och det mörka blev inte snyggt.

Misa - Suited Perfectly
Det här är två lager Suited Perfectly som jag tänkte använda som "underkläder".  Det är inte helt jämnt och snyggt, om jag bara skulle ha det här lacker så hade det nog behövts ett lager till för att jämna ut det.

H&M - Lemon Tree
Klargula Lemon Tree blev så här bra på två lager över Misalacket. Det är inte ett neonlack, men en starkt klargul färg med lite varm ton. Jag tyckte rätt bra om det faktiskt, det är liksom solgult så att man blir glad. Men sen gjorde jag ett misstag... Jag hade nämligen en teori om att det här skulle passa bra tillsammans med en gammal favorit, China Glaze Sun Worshipper. Jag hade fel.

Sun Worshipper, Lemon Tree
Två lager Sun Worshipper över Misalacket. Jag älskar verkligen Sun Worshipper, det är en så härligt glad färg. Men... Lemon Tree så tråkig och nästan lite brunaktig ut i jämförelse. Så det blev inte alls den glada kombination jag hade hoppats på.

En fjäril piggar upp.
Hmm, inte så bra som jag ville, men lite roligt ändå. Och som sagt Sun Worshipper gör mig glad alldeles oavsett sammanhanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar