tisdag 19 juni 2012

Trött nu

Egentligen borde jag gå och sova. Men jag chattar med en vän jag har saknat att chatta med. Så då blir man lätt sittande för länge.

Och så tar det ju ett tag att varva ner när man kommer hem. Så kommer jag hem sent så kommer jag i säng sent också. Det tycks vara någon form av naturlag.

Idag har jag jobbat i Göteborg. Tåget hem blev försenat i Norrköping. Typiskt, jag som har pratat om att det har funkat så smidigt de senaste veckorna när jag har åkt tåg. Och så krånglade det idag. Inte jättemycket, men ändå. Det blev en halvtimme försenat. Och när jag klev av hemma så regnade det. Fast ett trevligt, ljummet regn. Så det var inte så farligt att cykla hem från stationen. Jag gick faktiskt ut på altanen när jag kom hem. Frivilligt i regnet.

Naglar då. Jag tänkte göra något så ovanligt som att visa vad jag har på mig just nu. Jag har haft diskreta naglar nu när jag har varit ute och rest med jobbet. Men imorgon är det sommarfest, så då måste man ju få blinga lite.

Gina Tricot - Puff Powder
För någon månad sen sa min syster "visste du att Gina Tricot har lack?" Det visste jag inte, men jag passade på att kolla nästa gång jag var på stan. Och det hade de ju. 3 för 99:- till och med. Inte alls dyrt för så pass stora flaskor, tyckte jag. Så jag köpte tre stycken på prov.  Det här diskret rosa, Puff Powder, valde jag till jobbresan. Det här var tre tunna lager, och det blev inte helt slätt, men nästan. Och det är skirt, så hade jag längre naglar skulle man se en tydlig nagellinje. Men på mina rätt korta naglar funkar det. Jag var bekväm med att ha det här lacket på kundbesök, även om det nöttes lite under helgen. Det är diskret, men skimret gör att det ändå inte är tråkigt. Men som sagt, sommarfest imorgon, bling nu.

Gina Tricot - Space Queen
Det här är ett lager Space Queen över Puff Powder. Ett rätt så ordinärt hologlitter, vilket ju är strålande. Själva glittret är rätt litet, vilket jag gillar. Och som sagt, det här är bara ett lager, man kan lätt bygga upp det mer om man vill. Snabb bling, det gillar jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar