söndag 3 juni 2012

Konsten att göra ingenting

Idag har jag varit ledig. Och har inte gjort något alls. Inte vikt tvätt, inte städat, inte sorterat papper, inte organiserat källarförrådet. Inte umgåtts med vänner. Jag vattnade visserligen blommorna, men det är vidden av den nytta jag har gjort idag. Skönt!

MeMeMe - Proud
Proud var heltäckande på två lager. Trevlig konsistens, och jag gillade färgen. Den blev lite mörkare på nageln än i flaskan, men det gjorde inget.

China Glaze - It's Alive!
Jag gillar Halloween-kollektionerna som kommer ut i USA. Tyvärr firar vi ju inte Halloween i Sverige, så lacken kommer inte hit. Men jag har ju en syster som shoppar via internet. :-) Jag lade ett lager It's Alive över Proud. Det är ett så pass kompakt glitter att jag hade kunnat använda det på egen hand också, jag tror att två lager skulle räcka faktiskt.

Proud, It's Alive
Jag är lite tråkig ibland, det är sällan jag har glitter på alla naglarna. Oftast blir det en glitteraccent bara. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Från grönt till beige...

H&M - Nerd
Jag var tvungen att köpa det här lacket bara på grund av namnet, Nerd. För jag är ju en nörd, hehe. Ett lager var tillräckligt på nästan alla naglar, bara ett par stycken som jag var för klumpig på som behövde ett andra lager. Rätt så trevligt. Väldigt diskret.

Clarin - Patient Pink
Jag fick två lack från Clarin från min syster, ett väldigt eftertraktat lack som heter 230, och så det här, Patient Pink. Det är som man ser på flaskan väldigt skirt. Jag använde ett lager över Nerd för att få lite skimmer. Det syns inte så tydligt på bilden, men det blev ett väldigt fint rosa skimmer av det.

Nerd, Patient Pink
Tyvärr lyckades jag squisha Patient Pink lite innan det torkade. Det syntes inte i verkligheten, men det syns på bilden... Det här är en sådan manikyr jag inte kan bestämma mig för om jag tycker om eller inte. Den är trevlig och diskret.Men är den inte lite tråkig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar