lördag 6 oktober 2012

Pink!

Det är väldigt viktigt och bra att det görs arbete för att uppmärksamma olika sjukdomar och orättvisor. Jag har dock blivit lite förvirrad nu när vi kommer in i oktober. Det är en månad för bröstcancer, för depression, för våld i hemmet och för ung cancer (enligt olika källor omkring mig och på internet). Vi kan ju börja med rosa i alla fall. Rosa är alltså färgen för kampen mot bröstcancer, kanske främst symboliserat av Rosa bandet.

Depend -193
Det här var bara ett lager, och det täckte bra, men ser lite ojämnt ut. Det är ett mer metalliskt lack, så det blev penselmärken väldigt lätt. Kanske skulle jag ha haft ett andra lager för att jämna ut det.

Zoya - Rory
Älska! När Nailmail hade Zoya för ett par månader sen så var Rory det första jag visste att jag ville ha. De flesta av Zoyas lack har kvinnonamn, men när jag hör Rory så tänker jag på den manliga Rory i Dr Who. :-) Det här var två lager, en fint rosa med ett svalt skimmer i. Jag tycker mig se en blå ton i lacket, men utan att det blir lila.

Rory, 193
Dependlacket är mer lila, medan Rory är mer rosa. Det övergripande intrycket är dock definitivt rosa. :-) Det var inte lika ojämnt som det ser ut på bilden, jag hade lite bråttom när jag tog den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar