fredag 5 oktober 2012

Höst...

Jag får erkänna att det är höst nu. Träden har vackra färger och äpplena utanför mitt fönster faller till marken...

Idag ville jag använda rött, och hittade två lack som jag tyckte verkade väldigt lika. I alla fall i flaskan...

Green's Lex - 1, Sally Hansen - Brilliant Bordeaux

Men som vanligt så tittade jag inte riktigt tillräckligt noga. :-)

Green's Lex - 1
Två lager av det här röda, som luktar hyfsat illa. Det är en fin ganska ljus röd med varmt skimmer i, något av en orange ton. Det känns som en höstig färg tycker jag.

Sally Hansen - Brilliant Bordeaux
Två lager här också. Brilliant Bordeaux är en mörkare röd, också med ett varmt skimmer i. Här ser jag en mer nästan brunaktig ton i vissa ljus. 

1, Brilliant Bordeaux
Och här ser man hur väldigt olika färgerna blev på nageln... Green's Lex-lacket är mycket ljusare, mycket mer orange. De funkar absolut ihop, men det är en mer markant skillnad än jag trodde från början.

 Det känns som höst i alla fall, och det passar mitt humör och vädret utanför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar