torsdag 27 september 2012

Nailmail :-)

På ett internationellt forum jag hänger lite på pratar folk om att de får nailmail, alltså att leveranser med nagellack kommer hem. Varje gång jag ser det ordet så tänker jag på Karins företag Nailmail
Varje månad presenteras ett nytt märke som man kan beställa ifrån, och så levereras det månaden efter. Man fokuserar på märken som kanske inte är så lätta att få tag på i Sverige om man inte vill beställa via Ebay. Inget köptvång, bara roliga lack. Min syster introducerade mig till fenomenet, och jag har varit en rätt så trogen kund sen dess. :-)


Idag när jag kom hem från jobbet så väntade det en omgång nailmail på mig. Inte i brevlådan, men hängande på dörrhandtaget. Jag fick nämligen hemleverans av Karin själv den här månaden. Lyxigt värre!

Till mig?


Till mig!


Det är tre lack från månadens märke i augusti, Ciaté: Twiligt, Knickerbockerglory och Oil Slick), och tre lack jag handlat från Nailmails överskottsshop, BB Couture - Dirty Blonde, Cetuem - 235 och Del Sol - Knock Out. Och en extra överraskning, en glasfil från Ciaté! Den följde med på köpet om man beställde fler än fem lack från Ciaté, men det gjorde ju inte jag, så jag blev förvånad och glad över att jag fick en. :-)

Jag har alltid fått jättebra service från Nailmail, men det här tar nog priset. Ett av de lacken jag hade beställt från Ciaté kom sent, så jag fick inte lacken på posten samtidigt som de flesta andra förra veckan. Och ett av lacken jag beställde från överskottshoppen var slut, så jag fick ändra min beställning. Men å andra sidan fick jag hemleverans, en liten rabatt och en extrapresent. Toppen! Jag lider ingen brist på lack att använda under tiden, så jag har inte störts alls av den här lilla förseningen. Och tydligen är Ciaté-flaskorna rätt så känsliga, flera kunder har upptäckt att flaskorna gått sönder under leveransen. Så jag hade tur. :-)


Disclaimer: För att vara extra tydlig bör jag säga att jag har lärt känna Karin privat sen jag blev kund hos Nailmail (inte jätteväl, men tillräckligt väl för att tycka bra om henne). Det påverkar dock inte att jag upplever Nailmail som ett väldigt smidigt företag att handla ifrån och väldigt serviceinriktat. De få gånger något har blivit fel har de varit snabba på att åtgärda felet och måna om att jag som kund ska bli nöjd. Jag har uppfattat det som att de har samma inställning till alla sina kunder.

1 kommentar:

  1. Faktiskt får alla samma höga service, det är ju prio ett i mitt företag :) Roligt att du blev glad!

    Kram!

    SvaraRadera