lördag 1 september 2012

Kurslack

En väldigt bra sak med mitt jobb är att vi får åka på kurs regelbundet. Jag var iväg nu måndag och tisdag, och det här är vad jag hade på naglarna.

Accessorize - Elegance
Första gången jag såg en Accessorize i Sverige blev jag överlycklig. Men lika snabbt besviken när de inte hade lack. Nu har de börjat med det... På flaskan står det £4, och jag betalade 55SEK. Helt ok växelkurs. Här har vi två lager Elegance, och tyvärr lyckades jag göra ett märke i långfingernageln. Såklart.

Lynderella - Connect the Dots
I början av året fullkomligt exploderade det med Indie-märken av nagellack. Folk som tidigare suttit hemma och blandat egna lack (Frankenlack), började sälja sina kreationer via Etsy, bland annat. En av de som blev vansinnigt hypade snabbt var Lynderella. Hennes lack blev i princip omöjliga att få tag på, och folk betalade löjliga summor pengar för dem. Hur hon lyckades vet jag inte, men min syster fick tag på några, bland annat det här som jag fick. Connect the Dots. Det är en klar bas med hexglitter i olika storlekar, samt barglitter. Allt i svart och vitt.  Jag har funderat på hur jag ska använda det, och fick den här tanken om ett taupefärgat lack som bas. Det här är två lager Connect the Dots över Elegance. Jag fick inte med så mycket bars som jag hade velat, men det är ok. Jag gillar resultatet skarp.

Elegance, Connect the Dots
Diskret och väluppfostrat, men lite roligt. Jag fick inga som helst kommentarer på mina naglar under kursen. Men jag trivdes själv med dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar