söndag 9 september 2012

Fail, Fail, Fail

Inte alla beslut jag fattar är bra. Inte alla manikyrer blir lyckade. Här kommer bevis på det...

MNY - 502A, tippar OPI Alpine Snow
Jag fick gör mig att göra en fransk manikyr. Det är två lager 502A från MNY, ett lager OPI Alpine Snow på tipparna, och sen två lager till av 502A. Det blev inte så himla snyggt alls. Delvis för att jag inte hade tålamod att se till att mina guider för tipparna satt perfekt, och delvis för att jag inte lät det vita torka tillräckligt... 

Lite avstånd ger perspektiv
På lite håll var det acceptabelt, men inte mer än så. Tyvärr beslutade jag mig för att "förbättra" istället för att ta bort.

Wet n' Wild - 9.0.2.1.Orange
Oh dear. Det här är två lager 9.0.2.1.Orange över den franska manikyren. Som ni kan se blev det värre. Det här är helt klart ett lack som behöver underkläder, av helt annan sort än det har här. Orange och guldglitter i orange bas, men skirt.

Wet n' Wild - The Gold and the Beautiful
Och fail igen.Det här är också två lager, och en om möjligt ännu hemskare kombination. Lacket i sig är helt ok, guldglitter i klar bas. Över något annat kan det säkert bli trevligt. Men här? Gluäh.

9.0.2.1.Orange, The Gold and the Beautiful
Hemskt fult och otäckt. Tyvärr hann jag inte byta, och kände lite att jag fick skylla mig själv. Så jag hade det här på mig en hel dag på jobbet.... Otäckt värre. Som sagt, båda glitterlacken kan funka i andra sammanhang. Men såhär var det inte bra på en fläck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar