torsdag 25 oktober 2012

Svart

Idag har jag fått bra nyheter och dåliga nyheter.

För ungefär en månad sen blev jag lite ytligt inblandad i en katt som försvunnit från sin kattvakt i närheten av där jag bor. Jag satte upp lite lappar, spred lite bilder och letade lite. Jag var dock inblandad i typ tredje hand, så det fanns inte så mycket jag kunde göra. Det har varit tyst i ett par veckor nu, men idag fick jag reda på att katten har hittats och är på väg till ett gott hem! Härligt!

Tyvärr fick jag också idag höra att en väns katt har gått bort. :-( Han har haft problem med njurarna sen han var liten, och tyvärr så blev det värre nyligen och nu så illa att han inte finns mer. Söta fina kissen. :-( Men han hade ett väldigt gott hem och en matte som tog ofantligt bra hand om honom. Ett gott liv, men för kort.

Max Factor - Bronze Green
Två lager av Bronze Green ser mer svart ut än grönt. Men det finns en tydlig bronston i det. Och jag gillade det.

H&M - Black
Det här lacket är inte särskilt bra namngivet. Det är långt ifrån svart. Det var lite halvskirt, så tre lager fick det bli. Det är mer gråblått, med skimmer i grått, guld och blått. Lite likt Silk Road, men ljusare.

Bronze Green, Black
Trevligt, men inte vad jag hade förväntat mig utifrån vare sig namnen eller flaskorna.

Jag har en besökare här hemma just nu. Jag är jourhem åt en förening som omplacerar katter. De lämnade en ung hankatt, nykastrerad och omtöcknad, hos mig i tisdags kväll. Han håller sig mest i hallen, men om jag också är där så är han väldigt social och kelen. Trevligt. :-) Vi får se hur länge han blir kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar