lördag 3 november 2012

Nördigheter

I våras förfasades jag över att jag inte hade något neongrönt lack. Jag hittade ett under sommaren, men för säkerhets skull köpte min syster ett åt mig också.

American Apparel - Neon Green
Här är det två lager Neon Green över vitt. Fantastisk neongrön färg som verkligen lyste upp i höstblasket.

Och så nördigheten. Jag är ett fan av tv-serien Firefly, som det tyvärr bara blev 13 avsnitt av. I år är det 10-årsjubileum för serien, och i samband med det så har de gett ut sina "companion books" i en specialutgåva. Det är tre böcker med manus till avsnitten, information om produktionen och bilder/illustrationer. Nördgodis!

Firefly!
Härligt bastant bok med massor av roligheter i.

Min fyrbente vän har flyttat igen förresten. De kom och hämtade honom förra lördagen och då flyttade han till ett hem i Norrköping där han var efterlängtad. Han kommer att bli en härlig sällskapskatt. :-) Föreningen tror att de snart kommer med nya kamrater till mig, men den här gången av det lite mer skygga slaget. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar