tisdag 13 november 2012

Moodswings :-)

Förra veckan hade min syster på sig ett lack som ändrade färg med värme. Hon hade så pass långa naglar att det räckte, man såg skiftningen mellan nageltippen och resten. Jag tänkte testa jag med...

Claire's - Calm/Wild
Här har vi två lager av Calm/Wild, som i grunden är en rätt så snygg lila färg med kallt skimmer i. Det är alltså det här lacket som ändrar färg beroende på värme.

Snowcrystal - Spring Lilac
Spring Lilac har stått och väntat tålmodigt på sin tur länge nu. Det är ännu snyggare än jag trodde att det skulle vara. En fin syrénlila färg med fint, fint skimmer i lite guldaktigt och blått. Jättefint! Något åt det skira hållet, så jag ville ha tre lager.

Calm/Wild, Spring Lilac
En helt ok kombination färgmässigt etc. Men det spännande är ju huruvida lacket från Claire's ändrar färg. Jag har rätt kass blodcirkulation, och alltså rätt kalla fingrar för det mesta. Så jag tog hjälp av vattenkranen.

Calm/Wild, varmvatten
Det här är då den "vilda" färgen, som kommer fram när lacket är varmt.

Calm/Wild, kallvatten
Och den "lugna" färgen, som kommer fram när det är kallt. Eller, i normalfallet för mig. Eftersom mina fingrar är så kalla så blir det ingen skillnad mellan nageltippen och nagelbädden.

OBS!! Uppdaterat 1:a december
Jag fick faktiskt se skillnaden en dag när jag precis hade kommit till jobbet och inte tinat än.

Ser ni det också? Att allra längst ut på tipparna så är det mörkare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar