måndag 5 november 2012

Manligt

Vissa nagelacksmärken marknadsför sig delvis eller helt mot män. BB Couture släpper kollektioner som de påstår är riktade mot män rätt så ofta om jag har förstått det hela rätt. Ofta är det mörkare färger och gärna matta lack.

BB Couture - Blade Runner
Det här lacket kommer från kollektionen Men in film, och heter alltså Blade Runner. Det torkar matt och nästan helt svart. Man ser lite av skimret som syns i flaskan, tillräckligt för att det ska bli en intressant effekt, men diskret.  Det är i princip heltäckande på ett lager, men jag använde två för säkerhets skull.

OPI - Metallic 4 Life
Ännu en present från min underbara syster. :-) På två lager är Metallic 4 Life praktiskt taget heltäckande. Svart bas med silverglitter i flera olika storlekar. Mycket snyggt.

Blade Runner, Metallic 4 Life
Jag gillar den här kombinationen, men var nyfiken på hur Blade Runner ser ut med vanligt överlack.

Blade Runner, Metallic 4 Life med överlack
Här är det överlack på lillfingret. Tyvärr lyckades jag inte fånga skimret på bild. Och lika tyvärr så slabbade jag tydligen en hel del när jag lade på det här lacket... Jag ber om ursäkt för det.  Men en snygg kombination är det. Den passade utmärkt när jag och syrran nu i helgen var och såg den nya Bondfilmen på bio. Jag gillade den! Mörk, torr humor. Massor med aktion och bra drama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar