måndag 4 maj 2015

It's not easy being green

Eller, jag gillar grönt. Så det är väl rätt enkelt för mig egentligen. Men jag får ju välja det själv, inte som stackars Kermit.



Jag vet inte riktigt varför jag kom att tänka på den sången när jag målade naglarna. Jag har egentligen inte sett så mycket Sesame Street. Men naglarna är gröna, det är de ju.


Essie - Vested Interest
I min lista över lack har jag skrivit att Vested Interest är tealfärgat. Och nja, jo det är det väl, men väldigt långt ut på den gröna delen av teal i så fall. Det är hur som helst ett trevligt lack att arbeta med. Om jag hade varit lite mer uppmärksam så hade det räckt med ett lager för att täcka mina korta naglar. Eftersom jag inte var det fick det bli två.

OPI - Go On Green
Go On Green är något så spännande som mitt sista otestade OPI-lack! Woho för det! Dessutom är det väldigt vansinnigt snyggt tycker jag. Det är ett mycket, mycket skirt lack, tänkt att användas över något annat (hoppas jag, för jag vill inte ens tänka på hur många lager som behövs för att det ska täcka på egen hand). Här har jag använt ett enda lager Go On Green över Vested Interest, och det är verkligen en helt fantastisk skillnad.

Vested Interest, Go On Green
Tja vad kan man säga? Vested Interest är prydligt, elegant och snyggt. Go On Green förvandlar det till party. Jag är såklart mycket nöjd. :-)

Och här kommer en bild i dagsljus. Här är Vested Interest tydligare teal, men också gråare.  Och det blir ännu tydligare vilken otrolig skillnad det blir av Go On Green.
Vested Interest, Go On Green, dagsljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar