onsdag 27 maj 2015

Långhelgsledigt

Vid Kristi Himmelfärdshelgen var jag långledig, vilket var skönt. Jag hann med att både slappa, vara ute och träffa familj och vänner. Men jag kom mig aldrig för att visa upp vad jag hade på naglarna.

HM - Coral
Vi börjar med ett väldigt trevligt korallfärgat lack från HM. Det var en del i ett set om 4, de andra kommer strax. Coral var lättlackat, heltäckande på två lager och bara riktigt trevligt över lag.

HM - Green
Namnet till trots så är inte Green riktigt grönt tycker jag. Eller, det är mintgrönt med en liten dragning mot turkos. Så visst, det är en nyans av grönt, men inte vad jag spontant skulle kalla grönt.

Coral, Green
Eftersom de kom som ett set så tänkte jag såklart att de borde användas som det. Och det funkade helt ok tycker jag. Det är somriga, glada färger.

Men det var ju ett set om 4, det här är bara hälften... De andra två var glitterlack. Ett med svart och orange glitter, och ett med svart och grönt. Jag funderade på att ha det gröna glittret över Coral och tvärtom, men fick rådet att färgmatcha. Så då gjorde jag det.

HM - Black/Orange Glitter över Coral
Jag använde ett lager av Black/Orange Glitter över Coral. Jag tycker nog att de orangea glittren försvinner lite mot bakgrunden, men gillar det ändå. Det är som ni ser flera olika storlekar av glitter, och både runda och hexagoner.

Black/Green Glitter över Green
Samma sak här, ett lager Black/Green Glitter över Green. Det gröna glittret syns mycket tydligare mot bakgrunden, det är större skillnad på "Green" och "Green" än på "Orange" och "Orange" liksom.

Black/Orange Glitter över Coral, Black/Green Glitter över Green
Jag gillar det! På sätt och vis är jag lite besviken på att glittret inte var mer kompakt. Jag älskar den lite kamouflagekänslan man får när man kollar på det i flaskan. Men jag inser samtidigt att det vore omöjligt att måla med om det var mer kompakt. Och det här är helt klart tillräckligt för att man ska få en bra effekt.

Som en bonusbild kan jag visa ett projekt jag äntligen har tagit tag i...

Swatchsicles
 Jag har länge tänkt att jag borde swatcha mina lack så att jag enkelt kan se hur de ser ut i verkligheten. Det är inte alltid vare sig flaskan eller mobilkamerabilderna ger en rättvisande bild. Jag köpte material till projektet för säkert ett par år sen, men har inte orkat ta tag i det. Det är ett för stort projekt liksom. Men så kom min syster med det kloka och egentligen helt uppenbara förslaget att jag kan ta det en bit i taget genom att göra en swatchsicle för lacket som jag ändå målar naglarna med. Hur puckad är inte jag som inte kom på den idén själv?  Så det börjar bli en liten bukett med prover nu. Än så länge står de i den här toksöta muggen jag har fått från en mycket gammal och kär vän, men snart tror jag att de behöver flytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar