tisdag 23 februari 2016

Mer dödskallar åt folket

Jag är fortfarande fånigt förtjust i dödskalleflaskorna. När de dessutom innehåller lack som jag gillar så blir det ju bara ännu bättre.

Glam of Sweden - 192
Det här är alltså ett sånt lack som jag köpte för 10kr på Ica Maxi. Heltäckande på två lager, jättefin och glansig magenta. I en söt flaska. Bara win.

OPI - Dutch 'Ya Just Love OPI?
Och vi matchar det billiga lacket med det markant dyrare Dutch 'Ya Just Love OPI? Jag tror visserligen inte att jag har betalat fullpris för det här själv. Har jag fått det från min syster kanske? Det är hur som helst ett fint lack, om än med ett krystat namn. Två lager täckte utmärkt, och det är en fin rödlila bas med varmt rosarött skimmer i.  Det blev mörkare på nageln än jag hade förväntat mig, men det gör absolut ingenting.

192, Dutch 'Ya Just Love OPI?
Får jag tycka bäst om 10kr-lacket? Det är något i den där fina färgen som fångar mig. Jag vet inte egentligen riktigt varför, jag brukar inte ha vare sig rosa eller lila på mig. Men ändå, I like. Fast det fina diskreta skimret i OPI-lacket går inte heller av för hackor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar